Je eigen zaak starten

De droom van velen die niet bij iedereen voortkomt uit dezelfde behoefte. Je kan die droom realiseren in combinatie met een job als werknemer of je gaat volledig voor je zelfstandige onderneming. Voor welke optie je ook kiest, je kijkt zeker uit naar mooie vooruitzichten.

Zorg voor een concreet concept! Hierdoor zal je meer zekerheid hebben.

Eens het concept vorm gekregen heeft, is het moment aangebroken om je eigen zaak op te starten. Voor je kan beginnen met het investeren in – en aankopen van een aantal zake), moet je eerst enkele officiële formaliteiten in orde brengen.

  • Elke zelfstandige onderneming moet namelijk over een ondernemingsnummer beschikken. Dit verkrijg je door je in te schrijven bij de KBO, Kruispuntbank van Ondernemingen. Het maakt echter niet uit of je dadelijk start met een vennootschap of met een eenmanszaak. Je kan hiervoor ook contact opnemen met het ondernemingsloket – Eunomia.

Wat heb je nodig om te starten?

  • een bankrekeningnummer dat enkel voor je zelfstandige onderneming zal dienen.
  • een omschrijving van de activiteiten die je zal gaan uitoefenen en waarvoor je dus zal factureren.
  • In Vlaanderen is er geen bewijs van bedrijfsbeheer meer vereist om van start te mogen gaan. Ook een bewijs van beroepsbekwaamheid is in Vlaanderen voor geen enkele sector nog noodzakelijk.
  • Voor diegenen die met een vestiging in het Brusselse of Waalse gewest van start willen gaan is het bewijs van bedrijfsbeheer nog steeds noodzakelijk. Ook voor een groot aantal activiteiten telt dit voor het bewijs van beroepsbekwaamheid.

Starten met een vennootschap? Dan heb je bij de meeste vennootschapsvormen nog een tussenstap te maken bij een notaris.   Bij andere vennootschappen maak je een onderhandse oprichtingsakte op. Welke vennootschapsvorm de voorkeur geniet bij jouw doelstelling of mogelijkheden, bepaal je best samen met een boekhouder/accountant.

  • Voor de meeste zelfstandige beroepen moet ook het BTW-nummer geactiveerd worden. Je hebt hiervoor een inschatting van je jaaromzet nodig. Voor de activatie van het BTW-nummer kan je ook terecht bij het ondernemingsloket-Eunomia
  • Je eigen zaak starten houdt dadelijk ook de verplichte aansluiting bij een Sociaal Verzekeringsfonds voor Zelfstandigen in. Dit is een wettelijke verplichting vanaf de eerste dag van je zelfstandige activiteit (inschrijving in de KBO). Multipen is hiervoor jouw ideale partner;
    • een kleine KMO net zoals jij met voeling voor de noden van de zelfstandige
    • bewuste inzet op een persoonlijke en snelle service, je bent geen nummer
    • Geen callcenter, elke zelfstandige krijgt van bij de start een persoonlijke dossierbeheerder die;
      • het dossier behandelt over alle facetten van het sociaal statuut
      • ter beschikking staat voor álle vragen in je dossier
      • je rechtstreeks ontvangt, geen doorschakeling meer en dus ook geen tijdverlies
      • bereikbaar is via mail en ook telefonisch

Op deze manier kunnen wij proactief met je meedenken bij problemen of wijzigingen. Dit doen we allemaal voor een EERLIJKE PRIJS! Je sociale bijdragen worden berekend volgens een tarief dat de overheid jaarlijks oplegt en daarop wordt nog een klein stukje beheerskost aangerekend. Dit is variabel per sociaal verzekeringsfonds. Multipen is niet de goedkoopste maar ook niet de duurste.

Ons kostenpercentage is namelijk het 2de goedkoopste op de markt: 3,9%.

En dat allemaal ALL-IN! Bij Multipen staat 3,9% voor het totaal kostenplaatje. Niets zo vervelend als een factuur te krijgen na een advies of extra kopie, dus dat doen we NIET.

Voor deze eerlijke prijs krijg je de beste service!

 

DOE ZELF EEN KLEIN MARKTONDERZOEKJE en je zal zelf snel tot de conclusie komen dat bereikbaarheid en snelheid niet bij iedereen op de eerste plaats komt.  Ook zijn niet altijd alle kosten opgenomen in de aangerekende beheerskost.

 

TEST ONS!

Contacteer ons even ! U zal het snel merken, WIJ ZIJN ER VOOR U. www.multipen.be – 015/45 12 60 – info@multipen.be