• CORONASTEUNMAATREGELEN
  • NIEUWSBERICHTEN
  • FORMULIEREN
  • Entry Eunomia
  • E-loket zelfstandigen
  • E-loket boekhouders
  • FAQ
  • VACATURE
  • Contact
  • NIEUWSBRIEVEN
Multipen
  • Home
  • Startende zelfstandigen & vrije beroepen
  • Gevestigde zelfstandigen & vrije beroepen
  • Boekhouder/accountant
  • Nieuwsberichten
  • Formulieren
  • FAQ
  • Over Multipen
  • Contact
  • Menu

U bevindt zich hier: Home / Startende zelfstandigen & vrije beroepen / Vennootschap of eenmanszaak? / Vrijstellingen van vennootschapsbijdragen

Vrijstelling van vennootschapsbijdragen

Met uitzondering van de vennootschappen die:

  • bij vonnis van de rechtbank van koophandel failliet werden verklaard;
  • het voorwerp uitmaken van een akkoord na faillissement, dat door de rechtbank van koophandel werd gehomologeerd en niet werd vernietigd of ontbonden;
  • het voorwerp uitmaken van een gerechtelijk akkoord dat door de rechtbank van koophandel werd gehomologeerd en niet werd vernietigd of ontbonden;
  • zich bevinden in een toestand van vereffening en van wie het uittreksel uit de akte die een wijze van vereffening bepaalt, gepubliceerd werd in het Belgisch Staatsblad.

Vrijstelling voor nieuwe vennootschappen

Een personenvennootschap (geen: N.V., Commanditaire Vennootschap op aandelen of Burgerlijke Vennootschap) kan onder bepaalde voorwaarden vrijgesteld worden van de vennootschapsbijdrage gedurende de eerste 3 jaar na oprichting van de rechtspersoonlijkheid.
Aanvraagformulier vrijstelling vennootschapsbijdrage

Voorwaarden:

  • De vennootschap moet opgericht zijn nà 01/01/1993
  • Alle zaakvoerders en de meerderheid van de werkende vennoten (de helft + 1) mogen niet langer dan 3 jaar zelfstandige geweest zijn in de 10 jaar die voorafgaan aan de oprichting van de vennootschap.
  • Inschrijving als commerciële hoedanigheid in de KBO

Vrijstelling kan aangevraagd worden voor een bepaald kalenderjaar

Wanneer er tijdens een volledig kalenderjaar geen activiteit is geweest kan er vrijstelling aangevraagd worden door middel van een attest van de directe belastingen (niet BTW).  Het attest zal pas afgeleverd kunnen worden na neerlegging van de jaarrekening.

Wil u klant worden bij multipen? Ontdek hier onze voordelen:

  • Persoonlijke aanpak: u heeft een vaste dossierbeheerder voor alle facetten van uw dossier
  • Goede prijs zonder extra-kosten: bij ons geen bijkomende facturen voor juridisch advies, kopies van attesten, extra service, lidgelden, etc.
  • Onze experten hebben gemiddeld meer dan 20 jaar ervaring.
  • Geen antwoordapparaat dat vraagt uw noden te pre selecteren

Het bewijs: bij een enquête die we hebben gehouden onder onze 12.500 klanten, kregen wij gemiddeld 8 op 10 voor klanttevredenheid!

Ik wil mij aansluiten als zelfstandige
Ik wil mij aansluiten als vennootschap

Multipen

  • Startende zelfstandigen & vrije beroepen
  • Gevestigde zelfstandigen & vrije beroepen
  • Boekhouder/accountant
  • Elektronisch dossier
  • E-loket
  • FAQ
  • Infonota’s
  • Ondernemingsloket EUNOMIA

PRIVACYSTATEMENT

GDPR

Privacystatement NL

Privacystatement FR 

Aansluiten bij Multipen

  • Aansluiten als zelfstandige
  • Aansluiten als vennootschap


Hou me op de hoogte

Multipen houdt je graag op de hoogte over de nieuwste weetjes voor zelfstandigen! Ontvang deze in je mailbox.

Contact

  • Zeutestraat 2B
  • 2800 Mechelen
  • Tel: 015/45 12 60
  • E-mail: info@multipen.be

openingsuren

Omwille van de Corona-maatregelen zijn onze kantoren gesloten
In normale omstandigheden gelden volgende openingsuren
Maandag/dinsdag/donderdag: 9u–12u & 13u–16u
Woensdag/vrijdag: 9u–12u, namiddag gesloten
Geen afspraak nodig, gratis ruime parking voor de deur

© Copyright Multipen - 2016. Website carefully crafted by Creactiv. - Disclaimer

Wij maken gebruik van cookies om een betere gebruikerservaring te bieden. Neemt u alvast even de tijd om ons cookiebeleid te lezen.

Meer lezen

Cookies toestaan

Liever geen cookies

Scroll naar bovenzijde